29/Aug/2013

Ο Elmer Goris δούλεψε για ένα χρόνο στην αποθήκη της Amazon στο Lehigh Valley, όπου πακετάρονται και από όπου αποστέλλονται στους πελάτες της μεγαλύτερης διαδικτυακής πύλης λιανικής πώλησης, βιβλία, CD καθώς και πολλά άλλα προϊόντα.

Ο 34-χρονος κάτοικος του Allentown, ο οποίος έχει εργαστεί σε αποθήκες, για περισσότερο από δέκα χρόνια, δήλωσε ότι παραιτήθηκε τον Ιούλιο επειδή ήταν εξουθενωμένος από την ζέστη μέσα στην αποθήκη και την απαίτηση να κάνει υποχρεωτικές υπερωρίες. Οι συνθήκες εργασίας στην αποθήκη χειροτέρεψαν νωρίτερα φέτος, ειδικά κατά τη διάρκεια του καύσωνα του καλοκαιριού όταν η θερμοκρασία μέσα στην αποθήκη ξεπέρασε τους 38 βαθμούς κελσίου.

Αισθάνθηκε σκοτοδίνη και κράμπες στα πόδια, είπε, συμπτώματα που δεν είχε σε προηγούμενες δουλειές σε αποθήκη. Μια πολύ ζεστή μέρα είδε ένα συνάδελφο του να λιποθυμάει στον ψύκτη του νερού. Άλλες ημέρες με καύσωνα, είδε νοσοκόμους να βγάζουν ανθρώπους από την αποθήκη με αναπηρικές καρέκλες και φορεία.

«Ουδέποτε και σε οποιαδήποτε άλλη αποθήκη έχω εργαστεί, αισθάνθηκα ότι λιποθυμάω ή ότι μου συμπεριφέρονται σαν σκουπίδι,  παρά μόνο σε αυτή», δήλωσε ο Goris. «Αυτό έχουν τη δυνατότητα  να το κάνουν, επειδή  υπάρχει έλλειψη  θέσεων εργασίας στην περιοχή».

Οι καταγγελίες του Goris δεν είναι οι μοναδικές.

Κατά τη διάρκεια των δύο τελευταίων μηνών η Morning Call πήρε συνέντευξη από 20 πρώην και νυν εργαζόμενους στην αποθήκη, οι οποίοι  παρείχαν σημειώματα αμοιβών, φορολογικά έντυπα ή άλλα αποδεικτικά της απασχόλησης τους στην αποθήκη. Αυτοί, έδωσαν μια εικόνα σχετικά με το τι σημαίνει να εργάζεται κανείς στην αποθήκη της Amazon, όπου οι θερμοκρασίες τις ζεστές μέρες του καλοκαιριού, εκτοξεύονται στα ύψη, οι ρυθμοί παραγωγής είναι δύσκολο να επιτευχθούν και οι μόνιμες θέσεις εργασίας, τις οποίες κυνηγούν πολλοί από τους εποχιακούς υπαλλήλους  που έχουν προσληφθεί μέσω εταιρίας εύρεσης εργασίας, αποτελούν σχεδόν άπιαστο όνειρο.

Μόνο ένας από τους εργαζόμενους ,ο οποίος  ερωτήθηκε, περιέγραψε την αποθήκη ως ένα καλό μέρος για να εργαστεί κανείς.

Οι εργαζόμενοι δήλωσαν ότι αναγκάστηκαν να δουλεύουν υπό απάνθρωπες θερμοκρασίες και σε ρυθμούς τους οποίους πολλοί, απλά δεν μπορούσαν να ακολουθήσουν. Όπως είπαν, συχνά επιπλήττονταν  για την παραγωγικότητα τους και απειλούνταν με απόλυση. Όταν δεν επιτύγχαναν  τους στόχους παραγωγικότητας, οι συνέπειες επιδεικνύονταν, καθώς έχαναν τις δουλειές τους και απομακρύνονταν από την αποθήκη με συνοδεία. Τέτοιες σκηνές ωθούσαν ορισμένους εργαζόμενους να κρύβουν τον πόνο και να υπομένουν τις κακουχίες για να μην απολυθούν, όπως είπαν.

Κατά τη διάρκεια του καύσωνα του καλοκαιριού, η Amazon είχε μονάδες του ΕΚΑΒ και ασθενοφόρα έξω από την αποθήκη έτοιμα να δώσουν τις πρώτες βοήθειες σε εργαζόμενους που πάθαιναν θερμοπληξία και αφυδάτωση. Εκείνοι που δεν μπορούσαν να συνέλθουν γρήγορα και να επιστρέψουν στη δουλειά τους στέλνονταν σπίτι ή μεταφέρονταν σε νοσοκομεία της περιοχής. Άλλοι υποψήφιοι εργάτες ήταν έτοιμοι να πιάσουν δουλειά ανά πάσα στιγμή.

Ένας γιατρός που δούλευε στα επείγοντα περιστατικά κάλεσε τον Ιούνιο τις ομοσπονδιακές ρυθμιστικές αρχές για να καταγγείλει το «ανασφαλές περιβάλλον» στο οποίο δούλευαν οι εργαζόμενοι της αποθήκης, κάποιους από τους οποίους είχε περιθάλψει με προβλήματα θερμοπληξίας. Η έκθεση του γιατρού είχε απήχηση στους εργαζόμενους της αποθήκης που επίσης διαμαρτυρήθηκαν στις ρυθμιστικές αρχές, συμπεριλαμβανομένου και ενός φύλακα ο οποίος ανέφερε ότι είδε μια έγκυο να υποφέρει από τη ζέστη.

Σε μια καλύτερη οικονομία δεν θα υπήρχαν τόσοι άνθρωποι στη ουρά για μια θέση εργασίας μέσα σε μια καυτή αποθήκη για $ 11 ή $ 12 την ώρα. Αλλά με τις ελάχιστες νέες θέσεις εργασίας που ανοίγουν, η Amazon και η Integrity Staffing Solutions (ISS), η εταιρία προσωρινής εργασίας που προσλαμβάνει εργάτες για την Amazon, έχουν βρει πρόθυμους υποψήφιους στην υπερχειλισμένη τάξη των ανέργων.

Πολλοί από τους εργαζόμενους στην αποθήκη προσλαμβάνονται σε προσωρινές θέσεις από την ISS με την υπόσχεση ότι αν εργαστούν αρκετά σκληρά, ίσως να μετατραπούν σε μόνιμους υπαλλήλους της Amazon, δήλωσαν νυν και πρώην υπάλληλοι. Οι προσωρινές αυτές θέσεις εργασίας «λήγουν» μετά από ένα καθορισμένο αριθμό ωρών, και όσοι δεν προσληφθούν σε μόνιμες θέσεις εργασίας από την Amazon μπορούν να υποβάλουν νέα αίτηση για κάποια άλλη προσωρινή θέση μετά από μερικούς μήνες, δήλωσαν οι εργαζόμενοι.

Εποχιακοί υπάλληλοι που ερωτήθηκαν δήλωσαν ότι λίγοι μεταξύ των εργαζομένων κατάφεραν να βρουν μια μόνιμη θέση στην Amazon. Αντ'  αυτού είπαν ότι πιέστηκαν να δουλεύουν όλο και πιο σκληρά μέχρι που απολύθηκαν, παραιτήθηκαν ή απλά έπαθαν κάποιο ατύχημα κατά την διάρκεια της δουλειάς τους. Οι ερωτηθέντες είπαν ότι ο κόσμος που αναζητάει δουλειά στην αποθήκη είναι πολύς και ότι πολλές από τις προσλήψεις δεν διαρκούν περισσότερο από μερικούς μήνες.

Η εισροή των εποχιακών υπαλλήλων κρατά την αποθήκη της Amazon πλήρως επανδρωμένη, χωρίς τη δαπάνη του μόνιμου εργατικού δυναμικού που περιμένει αυξήσεις και καλές παροχές. Εκτός αυτού δυσχεραίνεται και οποιαδήποτε προοπτική των εργαζομένων να φτιάξουν ενώσεις που θα πιέζουν για την καλύτερη αντιμετώπιση τους και αυτό επειδή οι εργαζόμενοι βρίσκονται σε συνεχή ροή, λένε εργατολόγοι. Η Amazon περιορίζει την ευθύνη της για την αποζημίωση των εργαζομένων και την ασφάλιση τους, αφού οι περισσότεροι δεν έχουν προσληφθεί από την ίδια την Amazon, αλλά από την εταιρία υπενοικίασης [ISS].

Προτεραιότητα της Amazon και βασικό ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα είναι η γρήγορη και σε χαμηλές τιμές παράδοση των προϊόντων. Η γεωγραφική θέση της αποθήκης στο Lehigh Valley είναι τέτοια που το ένα τρίτο του πληθυσμού των ΗΠΑ και του Καναδά βρίσκεται σε απόσταση μία ημέρας ταξιδιού. Συγχρόνως η ασθενής αγορά εργασίας βοηθά στο να διατηρείται το κόστους εργασίας χαμηλό.

«Προσπαθούμε να προσφέρουμε στους πελάτες μας τις χαμηλότερες δυνατές τιμές μέσω καθημερινής χαμηλής τιμολόγησης των προϊόντων και μέσω προσφορών δωρεάν μεταφορικών... και να βελτιώνουμε την αποτελεσματικότητα στη λειτουργίας μας έτσι ώστε να μπορούμε να συνεχίσουμε να προσφέρουμε τις χαμηλότερες τιμές για τους πελάτες μας», αναφέρει η Amazon σε έγγραφα που κατατέθηκαν στην Αμερικάνικη Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς.

Η κατάσταση αυτή δείχνει το πώς εταιρείες όπως η Amazon μπορούν να «εκβιάζουν» εργαζόμενους σε μια αδύναμη αγορά εργασίας, αναφέρουν εργατολόγοι. Μεγάλες εταιρείες όπως η Amazon έχουν τη δυνατότητα να ελαχιστοποιούν το κόστος εργασίας που σχετίζεται με παροχές και αυξήσεις, χρησιμοποιώντας εποχιακούς αντί για περισσότερο μόνιμο προσωπικό, λένε εργατολόγοι.

«Και αυτό μπορούν να το κάνουν επειδή οι ​​περισσότεροι εργαζόμενοι παίρνουν ό, τι τους προσφέρεται από τις λιγοστές θέσεις εργασίας», δήλωσε η Cathrin Ruckelshaus, νομική συν-διευθυντής του προγράμματος εθνικής νομοθεσίας της απασχόλησης, μια ομάδα υποστήριξης των χαμηλόμισθων εργαζομένων. «Οι εποχιακοί εργάτες είναι λιγότερο πιθανό να διαμαρτυρηθούν και να υπερασπιστούν τα εργασιακά τους δικαιώματα καθώς αισθάνονται ότι δεν έχουν λαβή στον διευθυντή του εργοταξίου».

Οι εργάτες αποθήκης με τους οποίους συζητήσαμε προέρχονται από διάφορες ειδικότητες, συμπεριλαμβανομένων των κατασκευών ενώ πολλοί ήταν ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων και κάποιοι είχαν χρόνια εμπειρίας σε άλλες αποθήκες και σε εταιρίες διανομής προϊόντων. Επίσης, αρκετοί από αυτούς είπαν ότι αυτή ήταν η χειρότερη εμπειρία τους σε δουλειά από οπουδήποτε αλλού.

Οι αναφορές τους έρχονται σε οξεία αντίθεση με την εικόνα της «διασκέδασης σε γρήγορους ρυθμούς» που δίνεται από διαδικτυακές διαφημίσεις θέσεων εργασίας της αποθήκης της Amazon. Η Amazon όπως και η ISS, η εταιρία υπενοικίασης εργαζομένων, δήλωσαν ότι παίρνουν την ασφάλεια των εργαζομένων στα σοβαρά, αλλά αρνήθηκαν να συζητήσουν συγκεκριμένες ανησυχίες που νυν και πρώην εργαζόμενοι είχαν εκφράσει στην Morning Call. Και οι δύο εταιρείες είχαν τρεις εβδομάδες για να ανταποκριθούν στις πολλές φορές που η Morning Call επικοινώνησε μαζί τους σχετικά με αυτή την ιστορία.

Από τους εργαζόμενους που εξέφρασαν ανησυχίες, δεκατρείς είχαν προσληφθεί από την ISS και επτά απ 'ευθείας από την Amazon.

«Δεν μπορούσα να αναπνεύσω»

Η Amazon έχει δύο αποθήκες στο Boulder Drive στο Breinigsville. H εργασία που επιτελείται εκεί σπάνια γίνεται ορατή από τον πελάτη. Εκεί όπου τα προϊόντα μπαίνουν στην αποθήκη εργάτες ξεφορτώνουν φορτηγά και ανοίγουν κούτες με προϊόντα, τα οποία τοποθετούν σε ειδικούς κάδους. Σε ένα άλλο μέρος της αποθήκης γίνεται διαλογή των προϊόντων ,τα οποία μεταφέρονται πάνω σε ιμάντες και προωθούνται στους συσκευαστές, οι οποίοι τα τοποθετούν σε κουτιά και τα ταχυδρομούν στους πελάτες.

Τόσο οι μόνιμοι όσο και οι εποχιακοί υπάλληλοι υπόκεινται σε ένα πειθαρχικό σύστημα αξιολόγησης βάσει  πόντων. Οι εργαζόμενοι παίρνουν πόντους για παραβάσεις όπως το να λείπουν από την εργασία τους, να μην δουλεύουν αρκετά εντατικά ή να μην ακολουθούν τους κανόνες ασφαλείας όπως είναι π.χ. το να κρατούν και με τα δύο χέρια το καρότσι αποθεμάτων. Εάν πάρουν αρκετούς πόντους ενδέχεται να απολυθούν. Σε περίπτωση ασθένειας οι εργαζόμενοι πρέπει να φέρουν σημείωμα γιατρού και να αιτηθούν να τους αφαιρεθούν οι πόντοι που πήραν εξαιτίας της απουσίας του, δήλωσαν οι συνεντευξιαζόμενοι.

Το να μην δουλεύεις αρκετά γρήγορα ή το να μην κρατάς έναν αρκετά γρήγορο ρυθμό είναι ένας συνηθισμένος λόγος για τον οποίο κάποιος θα πάρει πειθαρχικούς πόντους. Οι εργαζόμενοι, αναμένεται να διατηρούν ένα ποσοστό, το οποίο μετράται σε μονάδες ανά ώρα και το οποίο ποικίλλει ανάλογα με τη θέση και το μέγεθος των αποθεμάτων υπό διαχείριση. Τα προϊόντα που διακινούνται μέσα στην αποθήκη ποικίλουν σε μέγεθος, από ένα CD ή ένα ipod μέχρι ένα αλυσοπρίονο. Οι εργάτες χρησιμοποιούν σαρωτές χειρός για την καταγραφή της θέσης των προϊόντων καθώς αυτά κινούνται μέσα στην αποθήκη, πράγμα που δίνει τη δυνατότητα στου διευθυντές να καταγράφουν την παραγωγικότητα των εργαζομένων λεπτό προς λεπτό.

Ο Goris, κάτοικος του Allentown που εργάστηκε ως μόνιμος υπάλληλος της Amazon, ανέφερε ότι σε άλλες αποθήκες τα προβλήματα λόγο υψηλών θερμοκρασιών αντιμετωπίζονταν με διαφορετικό τρόπο. Για παράδειγμα οι πόρτες φόρτωσης και εκφόρτωσης των φορτηγών έμεναν ανοιχτές έτσι ώστε να κυκλοφορεί ο αέρας στην αποθήκη και η θερμοκρασία να πέφτει. Όταν οι εργαζόμενοι στην Amazon ρώτησαν για ποιό λόγο δεν γινόταν το ίδιο πράγμα εκεί, οι διευθυντές τους απάντησαν ότι ανησυχούσαν για κλοπές.

«Φανταστείτε να έχει 37 βαθμούς έξω και να είσαι σε μία αποθήκη όπου οι πόρτες φόρτωσης/εκφόρτωσης είναι κλειστές», ανέφερε ο Goris.

Υπολογιστές παρακολουθούσαν το δείκτη θερμότητας του κτιρίου και οι υπάλληλοι λάμβαναν ενημερωτικά e-mail. Ο Goris είπε ότι μια μέρα ο δείκτης θερμότητας, μέτρο που λαμβάνει υπ' όψιν την υγρασία, ξεπέρασε τους 43 βαθμούς κελσίου στον τρίτο όροφο.

«θυμάμαι να πηγαίνω εκεί πάνω για να ελέγξω την θέση ενός κομματιού» λέει ο Goris, «άντεξα μόλις δύο λεπτά, δεν μπορούσα να αναπνεύσω».

Ο κάτοικος του Allentown, Robert Rivas, 38 ετών είπε ότι άφησε την μόνιμη δουλειά του στην αποθήκη της Amazon μετά από δεκατρείς μήνες για μια άλλη δουλειά. Άρχισε να ψάχνει πιο εντατικά για δουλειά τον Μάιο όταν στην αποθήκη της Amazon άρχισε να κάνει πολλή ζέστη.

«Λαμβάναμε ενημερωτικά e-mail με το δείκτη θερμότητας ο οποίος έφτανε σε εξωφρενικά επίπεδα, είπε, ενθυμούμενος ότι κατά την διάρκεια μιας βάρδιάς του ο δείκτης θερμότητας στο ισόγειο στο χώρο παραλαβών έφτασε τους 46 βαθμούς κελσίου».

Ο Rivas είπε, ότι λάμβανε στο πόστο του ειδοποίηση με e-mail από την Amazon όταν οι εργαζόμενοι χρειάζονταν βοήθεια λόγω προβλημάτων που σχετίζονταν με την θερμότητα. Ο ίδιος υπολόγισε ότι κάποια μέρα έλαβε περίπου 20 με 30 e-mail μέσα σε διάστημα δύο ωρών. Κάποιοι πίεζαν τους εαυτούς τους να δουλεύουν μέσα στη ζέστη επειδή δεν ήθελαν να πάρουν πειθαρχικούς πόντους, είπε.

«Όταν ο δείκτης θερμότητας ξεπέρναγε τους 43 βαθμούς, δίνονταν διαλλείματα σε όσους το ζητούσαν. Αν ήθελες να πάς σπίτι, θα σε έστελναν σπίτι. Αλλά αν δεν είχες χαρτί γιατρού που να λέει ότι δεν δύνασαι να δουλέψεις στη ζέστη έπαιρνες πειθαρχικούς πόντους».

Κάποιοι από τους συνεντευξιαζόμενους είπαν ότι η πολιτική της εταιρίας έχει αλλάξει.

Κατά την διάρκεια ενός καύσωνα τον Ιούλιο ο Rivas είπε ότι ένιωσε να λιποθυμάει. Πήγε σε ένα κλιματιζόμενο δωμάτιο της αποθήκης όπου του προσφέρθηκαν αναψυκτικά από το προσωπικό εργασιακής ασφάλειας.

«Αργότερα μου είπαν ότι αν αισθανόμουν καλύτερα θα έπρεπε να επιστρέψω στη δουλειά μου», είπε ο Rivas. «Ξαφνιάστηκα που συνέβη σε εμένα, γιατί αν και είχα ακούσει τέτοιες ιστορίες τρόμου από άλλους, προσωπικά δεν μου είχε συμβεί ποτέ. Ξαφνιάστηκα. Πίστευα ότι θα συμπεριφέρονταν καλύτερα στου ίδιους τους εργαζόμενους τους».

Ομοσπονδιακός έλεγχος

Λόγω κυρίως των υψηλών θερμοκρασιών εκφράστηκαν παράπονα στις ομοσπονδιακές ρυθμιστικές αρχές για την ασφάλεια στους χώρους εργασίας, και σχετικά με τις συνθήκες εργασίας στην αποθήκη της Amazon. Η Morning Call εξασφάλισε έγγραφα, επικαλούμενη το νόμο για την ελευθερία των πληροφοριών, σχετικά με την επιθεώρηση που έκανε η αρχή υγιεινής και ασφάλειας εργασίας (Α.Υ.Α.Ε.).

Στις 2 Ιουνίου ένας εργαζόμενος στην αποθήκη επικοινώνησε με την Α.Υ.Α.Ε. για να καταγγείλει ότι ο δείκτης θερμότητας είχε ξεπεράσει τους 39 βαθμούς κελσίου και ότι 15 εργαζόμενοι είχαν καταρρεύσει. Ο ίδιος κατήγγειλε επίσης ότι οι εργαζόμενοι που αναγκάστηκαν να πάνε στο σπίτι λόγω προβλημάτων με την ζέστη, έλαβαν πειθαρχικούς πόντους.

«Ο δείκτης θερμότητας των 39 βαθμών κελσίου αφορούσε μόνο τον πρώτο όροφο και όχι τον δεύτερο και τον τρίτο. Απλά πιστεύω ότι είναι τεράστια αμέλεια για μια εταιρία αυτού του βεληνεκούς να κακομεταχειρίζεται και να συμπεριφέρεται με όρους δουλείας στους εργαζόμενους της», έλεγε η καταγγελία.

Στις 3 Ιουνίου η Α.Υ.Α.Ε είπε στους διευθυντές της αποθήκης της Amazon ότι είχε λάβει παράπονα σχετικά με την ζέστη. Οι υπάλληλοι της Α.Υ.Α.Ε. είπαν ότι δεν υπήρχε σχεδιασμένη επιθεώρηση της αποθήκης για εκείνη την περίοδο αλλά ζήτησαν από την Amazon να εξετάσει την κατάσταση και να προβεί σε όλες της απαιτούμενες ενέργειες έτσι ώστε να βελτιωθεί η ασφάλεια των εργαζομένων και να δώσει αναφορά με τα ευρήματα της όχι αργότερα από τις 13 Ιουνίου.

Η Α.Υ.Α.Ε. αποφάσισε αργότερα να επιθεωρήσει την αποθήκη, πράγμα που έκανε στις 9 Ιουνίου.

Στις 10 Ιουνίου ένας υπάλληλος της Α.Υ.Α.Ε. άκουσε το παρακάτω μήνυμα στο τηλεφωνικό κέντρο της αρχής από ένα γιατρό των επειγόντων περιστατικών του νοσοκομείου του Lehigh Valley: «Θα ήθελα να καταγγείλω το ανασφαλές περιβάλλον σε μια εγκατάσταση της Amazon στο Fogelsville... Πολλοί ασθενείς έχουν προσέλθει τις τελευταίες μέρες με προβλήματα που σχετίζονται με θερμοπληξία».

Στις 13 Ιουνίου η Α.Υ.Α.Ε έλαβε ένα γράμμα από τον Allen Forney, τον τοπικό διευθυντή ασφαλείας της Amazon.

«Στις 3 Ιουνίου 2011 η περιοχή του Lehigh Valley, αντιμετώπισε ασυνήθιστα υψηλές θερμοκρασίες με αποτέλεσμα ο δείκτης θερμότητας μέσα στο κτίριο μας, να φτάσει σε θερμοκρασία μεγαλύτερη των 35 βαθμών σε κάποια σημεία του κτιρίου», έγραψε ο Forney. «Ως αποτέλεσμα αυτών των υψηλών θερμοκρασιών 15 από τους 1600 εργαζόμενους παρουσίασαν συμπτώματα θερμοπληξίας. Έξι από αυτούς μετέβησαν στο τοπικό νοσοκομείο για ιατρικά ζητήματα μη σχετιζόμενα με την εργασία τους τα οποία παρουσιάστηκαν λόγω της ζέστης. Κανένας από αυτούς δεν παρέμεινε στο νοσοκομείο. Όλοι τους έλαβαν ιατρική περίθαλψη και έφυγαν την ίδια μέρα. Οι υπόλοιποι εργαζόμενοι έλαβαν θεραπεία με νερό και πάγο από το τμήμα πρώτων βοηθειών των εγκαταστάσεών μας και επέστρεψαν στη δουλειά τους την ίδια μέρα».

 

Ο Forney είπε ότι η διεύθυνση της αποθήκης είχε πάρει μέτρα για την διαχείριση της ζέστης πριν την επιθεώρηση του Α.Υ.Α.Ε. Τα μέτρα αφορούσαν την τοποθέτηση αισθητήρων θερμότητας, τον Μάρτιο, που ειδοποιούν τους διευθυντές της αποθήκης όταν ο δείκτης ξεπεράσει τους 32 βαθμούς κελσίου, είπε. Στο κτίριο έχουν τοποθετηθεί επίσης πόρτες με γρίλιες και ανεμιστήρες για αερισμό, έγραψε.

Η Amazon αγόρασε 2000 ψυκτικές μπαντάνες που δόθηκαν σε κάθε εργαζόμενο και σε εκείνους που δουλεύουν στις αποβάθρες, δόθηκαν επίσης ψυκτικά γιλέκα, είπε ο Forney. Οι διευθυντές επιθεωρούν τους χώρους εργασίας για συμπτώματα θερμοπληξίας στους εργαζόμενους και διασφαλίζουν ότι αυτοί έχουν αρκετό νερό, είπε.

Ο Forney έγραψε ότι οι εργαζόμενοι κάνουν διαλείμματα μεγαλύτερα κατά περίπου 5 λεπτά όταν ο δείκτης θερμότητας είναι μεταξύ 32 και 35 βαθμών κελσίου και συνέχισε λέγοντας, ότι όταν η θερμοκρασία κυμαίνεται μεταξύ 38 και 45 βαθμών κελσίου, η Amazon δίνει κατά κανόνα πεντάλεπτα διαλλείματα κάθε μια ώρα και μεταφέρει τις πιο βαριές εργασίες σε ψυχρότερες ώρες της ημέρας.

Οι συνεντευξιαζόμενοι εργάτες της Amazon είπαν ότι κατά κανόνα σε κάθε δεκάωρη βάρδια, παίρνουν ένα δεκαπεντάλεπτο διάλειμμα πριν το μεσημεριανό και ένα δεκαπεντάλεπτο διάλειμμα μετά από αυτό.

Σε γράμμα που απέστειλε στο Α.Υ.Α.Ε., ο Forney αναφέρει ότι αν ο δείκτης θερμότητας φτάσει τους 47 βαθμούς «ο ανώτερος διευθυντής της βάρδιας θα αποφασίσει αν θα κλείσει ολόκληρη τη βάρδια».

Λέει επίσης ότι από τότε που έγινε η επιθεώρηση της Α.Υ.Α.Ε. η Amazon εγκατέστησε στην αποθήκη δεκατρείς επιπλέον ανεμιστήρες, σχεδίασε να εγκαταστήσει ένα κλιματιστικό σύστημα και προσέλαβε προσωρινά ιατρικό προσωπικό έκτακτης ανάγκης για την αποθήκη.

Κανένας από τους εργαζόμενους που έφυγε νωρίς από τη δουλειά εξαιτίας της ζέστης δεν τιμωρήθηκε. Η Amazon έχει ένα αυτόματο σύστημα το οποίο δίνει ποινές αν ένας εργαζόμενος φύγει νωρίς από τη δουλειά.

Ο Forney έγραψε ότι «Πήγαμε και αλλάξαμε τις ώρες του κάθε εργαζόμενου, χειρόγραφα, έτσι ώστε να μην πάρει κανείς ποινή, αν είχε φύγει εξαιτίας της ζέστης».

Εργαζόμενοι της Amazon και της ISS είπαν ότι νωρίτερα μέσα στο χρόνο, περίπου την ίδια περίοδο που η Α.Υ.Α.Ε. άρχισε να κάνει ερωτήσεις, η πολιτική στην αποθήκη της Amazon άλλαξε, αν και δεν είναι σαφές ακριβώς πότε. Πλέον όταν κάνει υπερβολική ζέστη οι εργαζόμενοι μπορούν να πάνε σπίτι και αυτό δεν θα βάλει σε κίνδυνο τη θέση τους.

Η Α.Υ.Α.Ε. είπε ότι το ζήτημα της επιβολής πειθαρχικών πόντων στους εργαζόμενους που φεύγουν νωρίς από τη δουλειά τους τις ζεστές μέρες είναι εκτός των αρμοδιοτήτων του.

Στις 21 Ιουλίου ο Forney επικοινώνησε με την Α.Υ.Α.Ε. για να τους αναφέρει ότι ο δείκτης θερμότητας στην αποθήκη κυμαινόταν μεταξύ των 42 και 44 βαθμών κελσίου. Η Amazon επέτρεψε στους υπαλλήλους της να πάνε σπίτι αν το επιθυμούσαν και τους προσέφερε παγωτό.

Στις 22 Ιουλίου ο Forney είπε στην Α.Υ.Α.Ε. ότι η Amazon επέτρεψε ξανά στους υπαλλήλους της να φύγουν και ότι οι περισσότεροι έφυγαν. Δεν είχαν αρκετό κόσμο για να λειτουργήσουν την αποθήκη και επομένως ίσως την έκλειναν μέχρι να πέσουν οι θερμοκρασίες.

Στις 25 Ιουλίου ένας φύλακας ασφαλείας της αποθήκης τηλεφώνησε στην Α.Υ.Α.Ε. και είπε ότι η θερμοκρασία ξεπέρασε τους 43 βαθμούς κελσίου και ότι είδε δύο έγκυες γυναίκες να απευθύνονται στους νοσοκόμους της αποθήκης και ότι η Amazon δεν ήταν διατεθειμένη να ανοίξει τις πόρτες για να αεριστεί η αποθήκη.

«Δίνουν παντού παγωτό γρανίτα και νερό», ανέφερε ο φύλακας στην Α.Υ.Α.Ε.

Η Α.Υ.Α.Ε. εξέδωσε στις 18 Αυγούστου οδηγίες προς την Amazon σχετικά με το πώς θα μπορούσε να διαχειριστεί τα θερμικά φορτία στην αποθήκη και έτσι ολοκλήρωσε την επιθεώρηση της.

«Παρατηρήθηκαν πλήθος συνθηκών και πρακτικών οι οποίες δύνανται να έχουν αρνητικό αντίκτυπο στην ασφάλεια και στην υγεία των εργαζόμενων» ανέφερε σε ένα γράμμα του προς της Amazon ο Jean Kulp, διευθυντής περιοχής της Α.Υ.Α.Ε.

Η υπηρεσία έκανε συστάσεις στην Amazon να μειώσει την θερμοκρασία και την υγρασία μέσα στην αποθήκη αλλά χωρίς να δώσει συγκεκριμένους στόχους. Συνέστησε επίσης να παρέχεται η δυνατότητα στους εργαζόμενους, να κάνουν διαλείμματα σε δροσερό χώρο κάθε μια ώρα, να ενημερώνει τους εργαζόμενους και τους προϊστάμενους σχετικά με τον δείκτη θερμότητας και να βάλει ατομικούς ανεμιστήρες σε κάθε θέση εργασίας.

Η Α.Υ.Α.Ε. δεν επιβάλει την παύση των εργασιών όταν η θερμοκρασία φθάσει κάποια τιμή. Αντ' αυτού η υπηρεσία δίνει στους εργοδότες οδηγίες σχετικά με το τι πρέπει να κάνουν όταν ο δείκτης θερμότητας βρίσκεται μέσα σε συγκεκριμένα όρια τιμών.

Σύμφωνα με την Α.Υ.Α.Ε. ο κίνδυνος θερμοπληξίας, όταν ο δείκτης θερμότητας είναι μεταξύ 34 και 40 βαθμών κελσίου είναι μικρός. Υπό αυτές τις συνθήκες οι εργοδότες πρέπει να παίρνουν προληπτικά μέτρα όπως είναι το να υπενθυμίζουν στους εργαζόμενους να πίνουν αρκετό νερό, να τους επιτρέπουν να κάνουν διαλείμματα ανά τακτά χρονικά διαστήματα και να διασφαλίζουν ότι υπάρχει διαθέσιμο και επαρκές ιατρικό προσωπικό.

Όταν ο δείκτης θερμότητας κυμαίνεται μεταξύ 40 και 46 βαθμών κελσίου υπάρχει μεγάλος κίνδυνος θερμοπληξίας, σύμφωνα με την Α.Υ.Α.Ε. Σε τέτοιες περιπτώσεις η υπηρεσία συνιστά στους εργοδότες να προσαρμόζουν τις δραστηριότητες έτσι ώστε να ελαχιστοποιούν της πιθανότητες κρουσμάτων θερμοπληξίας. Προτείνεται τότε να μειώνονται οι ρυθμοί δουλειάς ή αν αυτό δεν είναι δυνατό, να δίνεται η δυνατότητα για μεγαλύτερα και πιο συχνά διαλείμματα.

Εργαζόμενοι είπαν ότι η Amazon εγκατέστησε μονάδες κλιματισμού και ανεμιστήρες από τότε που έγινε η επιθεώρηση αλλά παρόλα αυτά η θερμοκρασία στους επάνω ορόφους της αποθήκης παραμένει υψηλή τις θερμές καλοκαιρινές ημέρες. Ένας εργαζόμενος είπε ότι «τώρα είναι σαν να δουλεύεις μέσα σε φούρνο ενώ στεγνώνεις τα μαλλιά σου με πιστολάκι». Είπαν ότι έκαναν μεγαλύτερα διαλείμματα όταν έκανε ζέστη, αλλά οι ρυθμοί παραγωγής παρέμειναν ίδιοι.

Ασθενοφόρα ανταποκρίθηκαν σε κλήσεις για ιατρική βοήθεια στην αποθήκη της Amazon κατά την διάρκεια των θερμών ημερών του Μαΐου. Για αυτό το λόγο η Amazon μίσθωσε ασθενοφόρα και παραϊατρικό προσωπικό της εταιρίας Centronia για να είναι σε επιφυλακή στις δύο αποθήκες του κατά την διάρκεια των  πέντε ημερών, κατά τις οποίες είχε υπερβολική ζέστη τους μήνες Ιούνιο και Ιούλιο.

Η Centronia παρέχει υπηρεσίες μεταφοράς ασθενών, στην κοινότητα του Upper Macungie όπου βρίσκονται πολλές αποθήκες, αλλά δεν είχε σταθμευμένα ασθενοφόρα έξω από καμία άλλη αποθήκη, είπε ο Chris Peischl, διευθυντής επιχειρήσεων της μη κερδοσκοπικής εταιρίας. Τόνισε παρόλα αυτά ότι η Amazon έχει αρκετά περισσότερους εργαζόμενους από τις άλλες αποθήκες.

Σταματήστε την δουλεία στην Amazon

Η Karen Salasky, 44 ετών, ήταν άνεργη για δύο χρόνια μετά την απόλυσή της από μια θέση γραμματειακής υποστήριξης που είχε σε κατασκευαστική εταιρία. Η κάτοικος του Bethlehem έλαβε μια κάρτα από την ISS που έλεγε ότι έκανε προσλήψεις για την αποθήκη της Amazon, και έτσι έκανε αίτηση.

«Αρχικά μου άρεσε» είπε. «Ξεκίνησα τον Νοέμβριο. Δουλεύαμε εντεκάωρα λόγω της περιόδου των Χριστουγέννων. Ήταν δύσκολα αλλά πίεζα τον εαυτό μου και συνήθισα».

Η Salasky είχε δουλέψει ως σερβιτόρα και δεν την πείραζε να στέκεται όρθια όλη τη μέρα. Της άρεσε το περπάτημα στην αποθήκη και το θεωρούσε καλή άσκηση. Είπε ότι αισθάνθηκε απογοητευμένη όταν έλαβε μια προειδοποιητική επιστολή τον Μάρτιο από ένα διευθυντή, που έλεγε ότι για κάποια λεπτά κατά την διάρκεια της βάρδιάς της δεν ήταν παραγωγική. Η Salasky είπε ότι δούλευε όσο πιο σκληρά μπορούσε και αρνήθηκε να υπογράψει την προειδοποιητική επιστολή.

Έγραψε ένα γράμμα στο τμήμα ανθρωπίνων πόρων της Amazon στην αποθήκη του Breinigsville για τις εργασιακές συνθήκες που έλεγε ότι κάποιες φορές τα λεπτά δεν καταμετρούνται στο σύστημα όταν π.χ. οι εργαζόμενοι πάνε στην τουαλέτα ή όταν χαλάνε οι σαρωτές τους ή όταν οι διάδρομοι συνωστίζονται με αποτέλεσμα να χρειάζεται να κάνουν μεγαλύτερες διαδρομές για να φτάσουν σε κάποιο προϊόν ή όταν δεν αισθάνονται καλά και κινούνται πιο αργά. Η Salasky ζήτησε από το τμήμα ανθρωπίνων πόρων να επικοινωνήσει μαζί της σχετικά με αυτές της τις ανησυχίες. Είπε ότι δεν έλαβε ποτέ απάντηση.

Όταν η θερμοκρασία ανέβηκε τον Μάιο, είπε η Salasky, ο ρυθμός δουλειάς της έπεσε, πράγμα που προκάλεσε ερωτήσεις από τους επιβλέποντες.

«Απλά συνέχιζα να πιέζω τον εαυτό μου», είπε. «Με ρώτησαν γιατί είχαν πέσει οι ρυθμοί μου και απάντησα ότι οι ρυθμοί μου έπεσαν γιατί έχει ζέστη και επειδή έχω άσθμα».

Η Salasky είπε ότι την έπαιρνε ο ύπνος κλαίγοντας κάθε βράδυ. Αυτή και οι συνάδελφοί της εκνευρίζονταν με τη ζέστη τραγουδώντας σαρκαστικά «σταματήστε την δουλεία στην Amazon».

Η Salasky είπε ότι ενημέρωσε την ISS και την Amazon ότι δεν ενδιαφερόταν για μια μόνιμη θέση αλλά ότι ήθελε να ολοκληρώσει τις 1200 ώρες της εποχιακής της εργασίας.

Μια ζεστή μέρα του Ιουνίου, είπε η Salasky, δεν αισθανόταν καλά. Τα δάχτυλα της έτρεμαν και αισθανόταν το σώμα της μουδιασμένο. Πήγε στην τουαλέτα. Ένας διευθυντής της ISS τη ρώτησε αν ήταν καλά και εκείνη απάντησε αρνητικά. Μεταφέρθηκε με καροτσάκι σε ένα δωμάτιο με κλιματισμό όπου παραϊατρικό προσωπικό την εξέτασε, ενώ οι διευθυντές της έκαναν ερωτήσεις και κρατούσαν σημειώσεις.

«Ήμουν αναστατωμένη και είπα, το μόνο πράγμα για το οποίο ενδιαφέρεστε είναι οι ρυθμοί και τα ποσοστά, όχι η υγεία των ανθρώπων. Ποτέ δεν εργάστηκα για κάποιον ο οποίος είχε παραϊατρικό προσωπικό να περιμένει πότε κάποιος θα λιποθυμήσει λόγω της υπερβολικής ζέστης."

Οι προϊστάμενοι είπαν στη Salasky να πάει σπίτι για να ξεκουραστεί. Παρουσιάστηκε σε ένα υπάλληλο της ISS την επόμενη μέρα για να αφήσει κάποια ιατρικά έγγραφα και της ζητήθηκε να υπογράψει κάποια χαρτιά αναγνωρίζοντας ότι είχε εκνευριστεί και ότι χρησιμοποίησε υβριστικές εκφράσεις τη μέρα που έπαθε την θερμοπληξία. Αρνήθηκε να υπογράψει τα χαρτιά καθώς είπε ότι ουδέποτε είχε βρίσει. Λίγες μέρες αργότερα επικοινώνησε με την ISS απλά για να της γνωστοποιηθεί ότι το συμβόλαιό της είχε τερματιστεί.

«Δεν ξέρω πώς γίνεται να συμπεριφέρονται με αυτό τον τρόπο. Νομίζω ότι όσο πιο γρήγορα δουλεύεις τόσο μεγαλύτερη η αύξηση που παίρνουν.  Επωφελούνται μόνο οι ίδιοι και δεν τους ενδιαφέρει για τους ανθρώπους. Παλιότερα αγόραζα πράγματα από την Amazon όλοι την ώρα αλλά δεν θα ξαναπάρω τίποτα από εκεί».

Σιχαινόμουν αυτή τη δουλειά

Ο Mark Zweifel, 22, κάτοικος του Coopersburg δούλευε στην αποθήκη του Amazon για ένα χρόνο, μέχρι που απολύθηκε στις 9 Σεπτεμβρίου. Η κύρια δουλειά του ήταν στη γραμμή των παραλαβών, ξεφόρτωνε προϊόντα, σάρωνε κωδικούς και φόρτωνε τα προϊόντα σε καροτσάκια που έφευγαν για ταξινόμηση στην αποθήκη.

Είχε εμπειρία στα ναυτιλιακά και τους έξι πρώτους μήνες του άρεσε η δουλειά, αλλά μετά είπε ότι μια μέρα ξαφνικά ο απαιτούμενος ρυθμός παραγωγής αυξήθηκε από 250 μονάδες την ώρα, για μικρά αντικείμενα, σε 500 μονάδες την ώρα.

«Μια μέρα πήγαμε στη δουλειά και μας είπαν ότι ο στόχος παραγωγικότητάς μας ήταν 500 μονάδες την ώρα. Χωρίς  προειδοποίηση. Εγώ είμαι νέος και ίσως να μπορούσα να πιάσω αυτό το στόχο. Είδα όμως τους γηραιότερους οι οποίοι επιπλήττονταν επειδή δεν έπιαναν αυτό το στόχο. Δεν μου φαινόταν δίκαιο».

Οι εργαζόμενοι απειλούνταν με απόλυση καθημερινά κατά τη διάρκεια συναντήσεων πριν την έναρξη της βάρδιας τους. Οι διευθυντές της Amazon εκφόβιζαν τους εργαζόμενους για να δουλεύουν πιο εντατικά.

«Μας έλεγαν ότι αν δεν πιάσουμε τον απαιτούμενο ρυθμό παραγωγικότητας, θα δώσουν τη δουλειά μας σε κάποιον που να την θέλει πραγματικά. Είδα ένα εξηνταπεντάχρονο που απολύθηκε επειδή δεν έπιανε το στόχο παραγωγικότητας».

Ο Zweifel, είπε ότι αντιμετώπισε προβλήματα αυτό το μήνα όταν μεταφέρθηκε προσωρινά σε μια άλλη θέση όπου έπρεπε να βάζει διάφορα προϊόντα σε κάδους μέσα στην αποθήκη. Του έγινε παρατήρηση επειδή δεν έκανε τη δουλειά αρκετά γρήγορα. Το να πιάσει ρυθμό ήταν δύσκολο καθώς υπήρχε τέτοια συμφόρηση στους κάδους που δεν μπορούσε να βρει χώρο να τοποθετήσει τα πράγματα.

«Έλεγαν ότι χασομερούσα και ότι δεν έκανα τη δουλειά μου, αλλά οι κάδοι ήταν τόσο γεμάτοι, που έπρεπε να περπατήσω από τη μία άκρη του διαδρόμου μέχρι την άλλη για να βρω χώρο».

Ο Zweifel είπε ότι δούλεψε τη μισή του βάρδια και οι διευθυντές του είπαν να πάει στο τμήμα ανθρωπίνων πόρων όπου και περίμενε μια ώρα για να μιλήσει με κάποιον.

"Μου είπαν: ορίστε το γράμμα της παραίτησής σου και μου ζήτησαν να το υπογράψω αλλά αρνήθηκα." Ο υπεύθυνος στο πόστο μου ούτε που μου μίλησε. Απλά μου έδιναν γραπτές παρατηρήσεις. Ποτέ δεν μου είπαν ότι φαίνεται ότι κάνω μεγάλα διαλείμματα ή κάτι τέτοιο. Απλά πήρα δύο γραπτές παρατηρήσεις και με έδιωξαν."

Ο Zweifel είπε ότι του φέρθηκαν άδικα και δεν του έδωσαν ποτέ την ευκαιρία να εξηγήσει το λόγο για τον οποίο δεν επιτύγχανε τον απαιτούμενο το ρυθμό παραγωγικότητας, αλλά όταν έφυγε, έφυγε χαμογελαστός.

«Μισούσα αυτή τη δουλειά τόσο πολύ» ,είπε.

Μια ιστορία επιχειρηματικής επιτυχίας

Έξω από την αποθήκη, η Amazon είναι μια ιστορία επιτυχημένης επιχείρησης. Ιδρύθηκε το 1994 και είναι η μεγαλύτερη εταιρία διαδικτυακού λιανεμπορίου.

Τα έσοδα της Amazon ξεπέρασαν τα 34 δις δολάρια, περισσότερα από τρεις φορές τις πωλήσεις της, μόλις 5 χρόνια πριν. Η εταιρία έχει καθιερωθεί, επειδή οι καταναλωτές έχουν όλο και λιγότερο χρόνο και έτσι νιώθουν πιο άνετα να ψωνίζουν διαδικτυακά, ενώ όλο και περισσότερος κόσμος ψάχνει μια καλή προσφορά. Καθοδόν η Amazon εξελίχτηκε από ένα διαδικτυακό βιβλιοπωλείο σε ένα κατάστημα που πουλάει όλων των ειδών τα καταναλωτικά προϊόντα. Μπορείς να αγοράσεις CD, DVD, παιχνίδια, ηλεκτρονικά, ρούχα, προϊόντα ομορφιάς και άλλα.

Η Amazon έχει επαναπροσδιορίσει το  λιανεμπόριο και οι ανταγωνιστές της δεν είναι πλέον μόνο βιβλιοπωλεία. Θεωρείται σήμερα ένας από τους κύριους ανταγωνιστές του Walmart, το οποίο είδε σημαντική επιβράδυνση της ανάπτυξής του ενώ οι πωλήσεις της Amazon έχουν εκτοξευθεί.

Ο ιδρυτής της Amazon, Jeffrey Bezos, σκαρφαλώνει ταχύτατα στις λίστες των πλουσιότερων ανθρώπων του κόσμου. Το περιοδικό Forbes υπολόγισε την περιουσία του στα 18.1 δις δολάρια φέτος, ποσό που τον τοποθετεί στην 30η θέση των πλουσιότερων ανθρώπων του κόσμου. Ο πλούτος του συνδέεται με την τιμή της μετοχής της Amazon, η αξία της οποίας, έχει οκταπλασιαστεί τα τελευταία πέντε χρόνια στα 240$ ανά μετοχή.

Μια σημαντική διαφορά μεταξύ της Amazon και καταστημάτων όπως το Barnes & Noble ή το Walmart είναι, ότι η λειτουργία της  επιχείρησης είναι αόρατη στους πελάτες πέρα από αυτό που βλέπουν στην οθόνη του υπολογιστή τους.

Όταν η Amazon πέρσυ ανακοίνωσε τα σχέδιά της να ανοίξει ένα νέο κόμβο στο Lehigh Valley, όπου θα συγκεντρώνονται και από όπου θα ταχυδρομούνται στους πελάτες τα προϊόντα, προσλαμβάνοντας εκατοντάδες κόσμου, οι θεσμικοί παράγοντες έκαναν λόγο για μια ένδειξη, ότι η οικονομία ανακάμπτει και υποδέχτηκαν την είδηση ως πολύ καλά νέα για χιλιάδες κατοίκους της περιοχής που είχαν μείνει άνεργοι κατά την περίοδο της μεγάλης ύφεσης.

Είναι μία από τις λίγες εταιρίες που προσλαμβάνει κόσμο συστηματικά.

"Σχεδίασε την πορεία σου προς την Amazon"

Από τον Δεκέμβριο η Amazon απασχολούσε 33700 εργαζόμενους παγκοσμίως. Αυτός ο αριθμός δεν συμπεριλαμβάνει εποχιακούς εργαζόμενους που προσλαμβάνει μέσω εταιριών. Ο αριθμός των ενοικιαζόμενων εργαζομένων που δουλεύουν για την Amazon δεν είναι ξεκάθαρος. Η εταιρία εκδίδει δελτία τύπου με ευκαιρίες για εργασία αλλά δεν δίνει σαφή στοιχεία και δεν έχει απαντήσει στις ερωτήσεις της Morning Call.

Όταν ανακοινώθηκε ο νέος κόμβος στο Lehigh Valley τον Μάιο του 2010 η Amazon είπε ότι θα προσλάμβανε αρκετές εκατοντάδες εργαζόμενους. Η εταιρία ανακοίνωσε άλλη μια σειρά προσλήψεων τον Ιούλιο αλλά δεν διευκρίνισε αν αυτό  αφορούσε την επέκταση των δραστηριοτήτων της ή αν απλά αντικαθιστούσε κόσμο που είχε σκοπό να απολύσει.

Κάποιοι από τους συνεντευξιαζόμενους ζήτησαν να μην αναφερθεί το όνομά τους. Η Amazon τους έχει πει ότι η επικοινωνία με μέσα μαζικής ενημέρωσης ενδέχεται να οδηγήσει στην απόλυσή τους. Λέγεται ότι ο αριθμός των εργαζομένων κυμαίνεται μεταξύ 900 και 2000 ατόμων σε περιόδους αιχμής. Πολλοί από τους εργαζόμενους δεν έχουν προσληφθεί από την Amazon. Η Amazon υπενοικιάζει τους εργαζόμενους από την ISS, που έχει την βάση της στο Wilmington, Delaware.

 Ένας από τους εργαζόμενους είπε ότι η Amazon άρχισε πρόσφατα να προσλαμβάνει περισσότερους μόνιμους εργαζόμενους.

Η ISS επίσης αρνήθηκε να απαντήσει σε συγκεκριμένες ερωτήσεις της Morning Call που αφορούσαν ανησυχίες εργαζομένων σχετικά με τις εργασιακές συνθήκες και το ρυθμό εναλλαγής του προσωπικού στην αποθήκη της Amazon. Εξέδωσαν δε την παρακάτω δήλωση:

«Η ISS σέβεται την ιδιωτική ζωή των εργαζομένων μας και τους νόμους που αφορούν αυτή και επομένως δεν μπορούμε να μιλήσουμε για τις συγκεκριμένες καταστάσεις στις οποίες αναφέρεστε», είπε σε ένα e-mail η εκπρόσωπος της εταιρίας Megan Couch. «Για όλες τις προσωρινές θέσεις εργασίας που προσφέρουμε εξηγούμε τις απαιτήσεις της θέσης, όπως επίσης και τα κριτήρια για να γίνει κανείς μόνιμος υπάλληλος στην Amazon. Η ασφάλεια των εργαζομένων μας είναι κορυφαία προτεραιότητα μας και το βάρος που δίνει η ηγεσία της Amazon στην ασφάλεια των εργαζομένων είναι εντυπωσιακό. Στηρίζουμε τους εργαζόμενους μας με ποικιλία προγραμμάτων για να διασφαλίσουμε την ευημερία τους, συμπεριλαμβανόμενης και της απαλλαγής από βαριές εργασίες καθώς επίσης και τις αδειοδοτήσεις.

Η ISS κάνει προσλήψεις εποχιακών εργαζομένων για τις αποθήκες της Amazon σε όλη τη χώρα. Πρόσφατες αγγελίες στην ιστοσελίδα της εταιρίας αφορούν θέσεις στο Hazleton, στο Delaware, στην Indiana, στο Kentucky, στο Phoenix, στο Las Vegas και στο Reno στην Nevada.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Integrity Staffing Solutions (ISS), Todd Bavol, έχει ένα blog που λέγεται "HR Ninja" και περιέχει άρθρα για το πως να «πλοηγηθεί» κανείς στους εργασιακούς νόμους και για το πως να καταλάβει , πότε οι εργαζόμενοι «καίγονται».

Η ISS έχει επιστάτες στις αποθήκες της Amazon που διαχειρίζονται τους εποχιακούς εργαζόμενους, επομένως η επαφή αυτών με τους διευθυντές της Amazon είναι ελάχιστη.

Στην προσπάθεια της να προσλάβει κόσμο η ISS τονίζει το όνομα Amazon για να προσελκύσει αιτούντες. Μια από τις αγγελίες τους λέει: «Σχεδίασε την πορεία σου στην Amazon με τις θέσεις της ISS στις αποθήκες στο Allentown, PA» και συνεχίζει «ψάχνεις μια καινούργια κατεύθυνση; Ενδιαφέρεσαι να δουλέψεις σε ένα ευχάριστο, ταχύρυθμο περιβάλλον κερδίζοντας 12.95$ την ώρα; Η ISS μπορεί να είναι ο οδηγός σου σε μια ανταποδοτική καριέρα με την Amazon, το διαδικτυακό υπερκατάστημα».

Οι αγγελίες αναφέρουν ότι οι αιτούντες θα πρέπει να μπορούν να σηκώσουν και να μετακινήσουν μέχρι 23 κιλά. Λένε επίσης ότι η θερμοκρασία στην αποθήκη κυμαίνεται από 15 ως 35 βαθμούς κελσίου και ότι «ενίοτε ξεπερνά τους 35 βαθμούς».

«Γινόταν όλο και πιο δύσκολο»

Οι δεκατρείς εργαζόμενοι της ISS που έδωσαν συνέντευξη, είπαν ότι αρχικά ήταν ενθουσιασμένοι που βρήκαν δουλειά, αλλά οι ελπίδες τους μετατράπηκαν σε απογοήτευση όταν βίωσαν αυτό που θεωρούσαν σκληρές συνθήκες εργασίας και όταν είδαν πόσο λίγοι εργαζόμενοι προσλαμβάνονταν σε μόνιμες θέσεις. Από τους εφτά εργαζόμενους που είχαν προσληφθεί κατευθείαν από την Amazon και έδωσαν συνέντευξη κανένας δεν ξεκίνησε ως εποχιακός.

Αρκετοί από τους εργαζόμενους είπαν ότι όσο περισσότερο καιρό είχε κάποιος στην αποθήκη τόσο πιο αυστηροί γίνονταν οι κανόνες και τόσο πιο εντατικός ο ρυθμός στον οποίο απαιτούνταν να εργάζεται.

Εργαζόμενοι επιπλήττονταν γραπτώς για παραβίαση κανόνων ασφαλείας όπως είναι το να κρατάει κανείς και με τα δύο χέρια το καρότσι μεταφοράς προϊόντων. Τέτοιου είδους απαιτήσεις δυσχέραιναν τις πιθανότητές τους να προσληφθούν στην, μέχρι να βελτιώσουν τις εργασιακές τους επιδώσεις.

Συχνά οι προσωρινές τους «αποστολές» τελείωναν πριν καν υπάρξει κάποια καταγραφή των επιδόσεών τους.

Ο κάτοικος του Kutztown, Stephen Dallal, είπε ότι δούλευε στην αποθήκη έξη μήνες πριν απολυθεί, με την αιτιολογία ότι δεν επιτύγχανε  τους στόχους παραγωγικότητας. Παράτησε την δουλειά του ως χασάπης, για να δουλέψει full-time στην Amazon, ελπίζοντας ότι η προσωρινή αποστολή που του είχε ανατεθεί θα οδηγούσε σε μια μόνιμη θέση.

«Γινόταν όλο και πιο δύσκολο», είπε ο Dallal. «Ξεκίνησα με 75 κομμάτια την ώρα, μετά 100 και μετά 125 την ώρα. Απλά γινόταν όλο και πιο απαιτητικό».

Η ISS έλεγε στους προσωρινούς εργάτες ότι η δουλειά τους θα μπορούσε να τους οδηγήσει σε μόνιμες θέσεις πράγμα που τους έδινε κίνητρο να πιάνουν τους στόχους παραγωγικότητας, είπε ο Dallal.

«Δίνουν πολλές υποσχέσεις ότι θα τους κρατήσουν όλους», είπε. «Αν κλείσεις πέντε μήνες εδώ, θα μείνεις στη δουλειά» έλεγαν, μετά έλεγαν ότι θα μείνουν οι μισοί και μετά έλεγαν ότι θα περάσουν όλοι από συνέντευξη. «Η ιστορία άλλαζε συνεχώς».

Όσο πέρναγε ο καιρός τόσο λιγότερα υποσχόμενη γινόταν η δουλειά, είπε ο Dallal. Άρχισε να παίρνει γραπτές επιπλήξεις με την δικαιολογία ότι δεν επιτύγχανε τους στόχους παραγωγικότητας.

«Έλεγα στον διευθυντή ότι έκανα ότι καλύτερο μπορούσα αλλά συνέχιζαν να μου δίνουν γραπτές επιπλήξεις». Μετά την τρίτη απολύθηκα. Έκανε όλο και περισσότερη ζέστη και ήταν δύσκολο για μένα να διατηρήσω το ρυθμό."

Ο Dallal είπε ότι αισθάνθηκε ανακούφιση όταν έχασε τη δουλειά του.

«Δεν ήθελα να παραιτηθώ, έκανα ότι καλύτερο μπορούσα αλλά αυτή η δουλειά με είχε φτάσει στα όρια».

Η Sharon Faust είπε ότι δέχτηκε μια προσωρινή θέση με την ISS ελπίζοντας ότι θα οδηγούσε σε μόνιμη θέση με την Amazon.

Τότε, τον Ιούνιο, η 57χρονη κάτοικος του Breingingville διαγνώστηκε με καρκίνο του μαστού. Ειδοποίησε την ISS ότι χρειαζόταν εγχείρηση. Της είπαν ότι θα χρειάζονταν σημείωμα από το γιατρό της που να λέει ότι θα μπορούσε να επιστρέψει στη δουλειά.

Η Faust έκανε εγχείρηση στις 20 Ιουλίου και έδωσε αναφορά στην αποθήκη της Amazon με ιατρικό σημείωμα το οποίο ανέφερε ότι θα επέστρεφε στις 17 Αυγούστου. Όταν έφτασε με τον σημείωμα του γιατρού μια εβδομάδα μετά την εγχείρηση έμαθε ότι το σημείωμα δεν ήταν απαραίτητο.

«Είπαν ότι η εργασία μου είχε τερματιστεί. Έμεινα εμβρόντητη», είπε η Faust. «Αφιέρωσα σχεδόν ένα χρόνο από τη ζωή μου προσπαθώντας να βρω δουλειά και όλος αυτός ο χρόνος πήγε στα σκουπίδια. Με κρατούσαν και με κρατούσαν μέχρι που τους έδωσα αυτό το ιατρικό σημείωμα και μετά μου είπαν :τα λέμε».

Ένας από τους εποχιακούς εργαζόμενους στην αποθήκη που ξεκίνησε πέρσυ είπε ότι ο κύριος λόγος για να δεχτεί κανείς τη δουλειά ήταν ότι αυτή θα μπορούσε να οδηγήσει σε μια μόνιμη θέση στην Amazon. Οι εργαζόμενοι είχαν συναντήσεις με τους διευθυντές τους στην ISS στην αρχή κάθε βάρδιας. Κατά την διάρκεια αυτών των συναντήσεων έρχονταν διευθυντές της Amazon και εμψύχωναν τους εργαζόμενους, παρακινώντας τους εποχιακούς εργαζόμενους, που φορούσαν ένα λευκό διακριτικό σήμα, να δουλέψουν σκληρά αν ήθελαν να έχουν μια μόνιμη θέση στην Amazon και να φορέσουν το μπλε διακριτικό σήμα, είπε.

Είπαν, «Δεν μας ενδιαφέρει αν είστε εδώ δύο μήνες ή δύο εβδομάδες. Αν δουλέψετε σκληρά θα το καταλάβουμε και θα λάβετε το μπλε διακριτικό» είπε.

Ο αριθμός των ανοιχτών μόνιμων θέσεων ήταν πάντα ασαφής και ήταν δύσκολο να πάρει κανείς μια απάντηση σχετικά με τις προσλήψεις, είπε. Οι διευθυντές έλεγαν ότι η Amazon θα κάνει ένα σημαντικό αριθμό προσλήψεων εποχιακών της ISS σε μόνιμες θέσεις.

«Το έλεγαν σχεδόν μέρα παρά μέρα», είπε. «Πραγματικά το άφηναν να αιωρείται και το έκαναν να ακούγεται σαν μια θαυμάσια προοπτική αν απλά δουλεύαμε αρκετά σκληρά, ιδίως όταν ερχόταν ένα κύμα νεοπροσλαμβανόμενων που διψούσαν για μια νέα δουλειά»

Δούλεψε στην αποθήκη έξι μήνες και δεν είδε κανέναν από τους συναδέλφους της να μονιμοποιούνται.

Η ISS την προήγαγε σε «πρέσβειρα» μια θέση που εκπαίδευε νέους εργαζόμενους. Ακόμα και έτσι η δουλειά της τερματίστηκε σύντομα όταν η περίοδος αιχμής των διακοπών τελείωσε με την δικαιολογία ότι δεν ήρθε στη δουλειά κάποιες μέρες που είχε χιονοθύελλες, είπε.

«Έγινε φανερό ότι δεν ήθελαν να προσλάβουν κόσμο. Ήθελαν να διώξουν κόσμο», είπε. «Έλεγαν ότι ήθελαν τους καλύτερους για πρέσβεις. Εγώ ήμουν πρέσβειρα αλλά δεν προσλήφθηκα».

"Στημένο για να αποτύχεις"

Ένας πρώην εποχιακός εργαζόμενος στην αποθήκη της Amazon είπε ότι εργαζόταν εφτά μήνες, προτού απολυθεί επειδή δεν δούλευε αρκετά εντατικά. Στα πενήντα του χρόνια δούλευε δέκα ώρες την ημέρα τέσσερις μέρες την εβδομάδα ξεδιαλέγοντας αντικείμενα από κάδους και παραδίδοντάς τα στους συσκευαστές που τα τοποθετούσαν σε κούτες για αποστολή. Περπατούσε 13 με 15 μίλια την ημέρα, υπολόγισε, και ήταν ένας από τους γηραιότερους σε αυτό το πόστο.

«Αρχικά θεώρησα ότι τα πήγαινα πολύ καλά» είπε. «Δεν είχα χάσει ούτε μια μέρα, δεν αρρώσταινα ποτέ, δεν ερχόμουν ποτέ αργοπορημένος. Ήμουν υπόδειγμα εργαζομένου. Μετά από λίγο καιρό μπορούσα να επιτύχω ένα συγκεκριμένο ρυθμό παραγωγικότητας αλλά δεν μπορούσα να δουλέψω πιο γρήγορα. Ήταν απλά βάναυσο».

Είπε ότι υπήρχε η απαίτηση να μαζεύει 1200 αντικείμενα σε μια βάρδια δέκα ωρών ή ένα αντικείμενο κάθε 30 δευτερόλεπτα.

Η αποθήκη είναι οργανωμένη σα βιβλιοθήκη. Κάδοι με την ένδειξη «Α» ήταν στο δάπεδο. Ο χαμηλός φωτισμός της αποθήκης τον δυσκόλευε ακόμα περισσότερο να βρει αντικείμενα που ήταν αποθηκευμένα στους χαμηλούς κάδους και ειδικότερα μυθιστορήματα και CD με μικρές γραμματοσειρές, είπε. Συχνά έπρεπε να πέφτει στα γόνατα για να βρει αντικείμενα στους χαμηλούς κάδους και συχνά έπρεπε να σέρνεται από κάδο σε κάδο αντί να σηκώνεται και να σκύβει όλη την ώρα.

«Το χειρότερο ήταν όταν έπρεπε να σκύβω στα γόνατα και να σηκώνομαι 250 με 300 φορές τη μέρα» είπε.

Έπαιρνε ανάμεικτα μηνύματα από τους διευθυντές της ISS, είπε. Λάμβανε δώρο επιταγές και κέρδισε και ένα φορητό υπολογιστή ως ανταμοιβή για τις επιδώσεις του, αλλά έπαιρνε και γραπτές επιπλήξεις επειδή δεν δούλευε αρκετά εντατικά. Ξεκίνησε στην προσωρινή αυτή θέση με άλλους εκατό περίπου. Όταν απολύθηκε εφτά μήνες αργότερα ήταν ένας από τους πέντε που είχαν μείνει. Τρείς από όσους είχαν αρχικά ξεκινήσει προσλήφθηκαν σε μόνιμες θέσεις στην Amazon, είπε.

«Δεν θέλω να πω κάτι κακό, αλλά το πράγμα είναι στημένο με σκοπό να αποτύχεις», είπε. «Πάντα έδιναν βάρος στην ασφάλεια και στο να πίνεις νερό κτλ., αλλά εγώ πάντα θεωρούσα ότι είναι ο ίδιος ο ρυθμός εργασίας που δεν είναι ασφαλής».

Ο άνδρας είπε ότι ανακουφίστηκε όταν η εργασία του τερματίστηκε. Όταν έφτασε στην αποθήκη για να πάρει τον τελευταίο του μισθό το καλοκαίρι, είδε ασθενοφόρα παρκαρισμένα έξω από την αποθήκη. Τώρα δουλεύει σε μια εταιρία διανομής αναψυκτικών όπου ο ρυθμός εργασίας είναι πολύ πιο λογικός.

Η υπενοικίαση εποχιακών εργαζόμενων με στόχο την ελαχιστοποίηση του κόστους και των υποχρεώσεων που σχετίζονται με την μόνιμη εργασία δεν είναι ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της Amazon. Ο οικονομικός κλάδος των αποθηκών και των αποστολών δεμάτων είναι γνωστός για τους εντατικούς ρυθμούς δουλειάς και τις απαιτήσεις του, όσον αφορά τη φυσική κατάσταση του ατόμου.

Ένας εκπρόσωπος εταιρίας εύρεσης εργασίας και υπενοικίασης εργαζομένων που δουλεύει με εταιρίες αποστολής δεμάτων στο Lehigh Valley είπε ότι έχει πάρει συνέντευξη από τουλάχιστον 40 αιτούντες οι οποίοι παραπονέθηκαν για τις δύσκολες συνθήκες εργασίας στην αποθήκη της Amazon. Κανονικά αν κάποιος άντεχε μόνο μερικούς μήνες σε μια αποθήκη, αυτό θα δημιουργούσε ερωτήματα σχετικά με τις δυνατότητές, αλλά έχει τοποθετήσει πρώην εργαζόμενους της αποθήκης της Amazon σε άλλες δουλειές σε αποθήκες και ανταπεξήλθαν στις προσδοκίες, είπε.

«Σε πολλά μέρη επενδύουν χρόνο και χρήμα στον εργονομικό σχεδιασμό του εργασιακού χώρου έτσι ώστε ο μέσος άνθρωπος να μπορεί να κάνει τη δουλειά του. Δεν χρειάζεται να είναι κανείς επαγγελματίας αθλητής για να κάνει τη δουλειά »,είπε.

«Απλά Πιέζουν»

Μια προσωρινά απασχολούμενη είπε ότι η όρασή της θόλωσε, δεν μπορούσε να σταθεί και δεν μπορούσε να συγκεντρωθεί κατά την διάρκεια μια βάρδιας όταν η θερμοκρασία σε κάποια μέρη της αποθήκης ξεπέρασε τους 43 βαθμούς. Πήγε στο νοσηλευτικό κέντρο της αποθήκης γιατί αισθανόταν ζαλάδες.

Μέσα σε λίγα λεπτά από την άφιξη της στο νοσηλευτικό κέντρο ένας διευθυντής της ISS της ζήτησε να υπογράψει ένα χαρτί το οποίο έλεγε ότι τα προβλήματά της δεν σχετιζόταν με τη δουλειά, είπε.

Η εργαζόμενη λαμβάνει φάρμακα για υπερένταση και με το να υπογράψει τα χαρτιά, είπε, θα της επιτρεπόταν να γυρίσει στη δουλειά αφού είχε ηρεμήσει.

Άνθρωποι με υπερένταση είναι πιο ευάλωτοι στη ζέστη.

«Νομίζω ότι σχετιζόταν με την δουλειά, αλλά υπέγραψα το χαρτί «,είπε η υπάλληλος, η οποία δουλεύει ακόμα στην αποθήκη. «Γνώριζα ότι αν έφευγα μέσα από το νοσηλευτικό σταθμό θα έπαιρνα μισό πόντο. Αν πάρεις έξη πόντους μέσα σε τρείς μήνες απολύεσαι. Δεν ήθελα να αρχίσω να παίρνω πόντους."

Δεν διάβασε το χαρτί που υπέγραψε ούτε πήρε κάποιο αντίγραφο.

‘Χρειάζομαι τα χρήματα», είπε. « Ψάχνω για άλλη δουλειά και μόλις βρω θα φύγω. Αλλά μέχρι τότε πρέπει να μείνω».

Οι εργαζόμενοι που έχουν κάποιο ατύχημα κατά την διάρκεια της δουλειάς δικαιούνται από το νόμο τα έξοδα της θεραπείας τους και τις χαμένες απολαβές για το διάστημα της ανάρρωσης τους. Παρόλα αυτά εργατολόγοι, λένε ότι οι προσωρινά απασχολούμενοι είναι λιγότερο πιθανό να γνωρίζουν και να διεκδικήσουν τα δικαιώματά τους όπως αυτά απορρέουν από το νόμο περί αποζημίωσης εργαζομένων.

Αγωγές που αφορούν εργατικά ατυχήματα είναι δύσκολο να τεκμηριωθούν στις περισσότερες προσωρινές δουλειές εκτός αν επέλθει πολύ σοβαρός τραυματισμός, καθώς ο μισθός είναι χαμηλός, είπε ο Steven Bergstein ,ένας δικηγόρος που ασχολείται με τα εργασιακά στο Allentown.

"Το πρόβλημα με αυτές τις δουλειές είναι ότι μια αγωγή δεν αξίζει γιατί οι απώλειες δεν είναι μεγάλες», είπε ο Bergstein.

Ένας εποχιακός εργαζόμενος που εργάστηκε αρκετούς μήνες ξεφορτώνοντας κούτες βιβλίων στην αποθήκη της Amazon είπε: «Όλοι αποκτούν πόνους στη μέση, αλλά αν δουλεύεις πιο αργά, σε επιπλήττουν. Σε σκοτώνουν πνευματικά και σωματικά. Το μόνο που κάνουν είναι να σε πιέζουν και να σε πιέζουν».

Κατά την διάρκεια μιας βάρδιας τραυματίστηκε. Αφού πήγε στο γιατρό απαλλάχτηκε από βαριές εργασίες. Η εταιρία υπενοικίασης εργαζομένων δεν είχε κάποια λιγότερο βαριά δουλειά και επομένως κάθε μέρα αναφερόταν στο γραφείο της ISS στην οδό Tilghman.

«Δεν επιτρέπεται να σηκωθείς να περπατήσεις», είπε. Βάζουν μία καρέκλα στη γωνία και κάθεσαι εκεί».

Η δουλειά του ήταν να μετράει τον αριθμό των ανθρώπων που μπαίνουν στο γραφείο. Ένας άλλος που είχε απαλλαχτεί από βαριές εργασίες  έπρεπε να μετράει τα τραίνα που περνούν έξω από το γραφείο.

Κάποιος άλλος μέτραγε πόσοι μπαίνουν στις τουαλέτες του γραφείου.

«Πολλοί απηύδησαν και γύρισαν πίσω στη δουλειά τους", είπε ο εργαζόμενος.

Τελικά επέστρεψε στην αποθήκη περίπου δύο εβδομάδες αργότερα και δύο εβδομάδες μετά την επιστροφή του τον πήρε τηλέφωνο η ISS και του ανακοίνωσε την απόλυσή του.

18 Σεπτεμβρίου 2011.

Πηγή: http://www.mcall.com/news/local/mc-allentown-amazon-complaints-20110917,0,7937001,full.story