Ένας ακόμη πόλεμος χωρίς σύνορα ξεκίνησε. Να τον γνωρίσουμε, να τον νικήσουμε.
Ο πόλεμος μαίνεται. Στη Συρία και στο Αφγανιστάν. Στα κλειστά σύνορα, στους φράχτες, στον πάτο του Αιγαίου, στις παραλίες- χωματερές πτωμάτων. Στις δολοφονίες των “ανώμαλων” της γης που πίνουν καφέ, ακούνε μουσική, ερωτεύονται.
Ένας πόλεμος που δεν γνωρίζει σύνορα, δεν περιορίζεται από φράχτες και συρματοπλέγματα. Δεν έχει σταθερό μέτωπο, ούτε ασφαλή μετόπισθεν. Είναι φωτιά και καίει ανεξέλεγκτα, απλώνεται χωρίς διακρίσεις, στις γειτονιές του κόσμου. Έφτασε πια και στην καρδιά της Ευρώπης, στην πόλη- σύμβολό της, αφήνοντας τη γενικευμένη αίσθηση ότι δεν πρόκειται για ένα ακόμα χτύπημα, για μια ακόμη μαζική δολοφονία. Αλλά για το οριστικό τέλος της “μεταπολεμικής ευδαιμονίας”, για το τέλος της ειρήνης και σε αυτή τη γωνιά της γης.
Όταν δεν υπολογίζεις στους ανθρώπους, γεννάς αγρίμια.
Κηρύττουν οι ηγέτες του δυτικού κόσμου έναν πόλεμο που έχει ήδη κηρυχθεί. Ο πόλεμος κατά της τρομοκρατίας αναβιώνει αλά ευρωπαϊκά, σε μια Ευρώπη που πεθαίνει γιατί σκοτώνει. Σκοτώνει στα σύνορα της και πεθαίνει στα νέα τείχη που χτίζει, στη νέα περιχαράκωση μεταξύ νικητών και ηττημένων, πλούσιων και φτωχών. Έπαιξαν με τον διάβολο παιχνίδια εξουσίας και ηγεμονίας, στην καμμένη γη της Μέσης Ανατολής, στη θάλασσα του Αιγαίου, στα γκέτο της Ευρώπης και των ΗΠΑ. Και γέννησαν τον πόλεμο, γέννησαν αγρίμια.
Στο Σουρούτς και στην Άγκυρα, στο Charlie Hebdo και το Μπατακλάν, οι τρομοκράτες δεν χτυπάνε τον ιμπεριαλισμό. Δεν έχουν ανάγκη την απάτη, δεν συμβολίζουν το χτύπημα της τυραννίας. Τύραννοι- φασίστες οι ίδιοι, στη Γάζα, στο Ντιγιαρμπακίρ, στην Κένυα και στη Βηρυττό δεν στοχεύουν σε δυνάμεις κατοχής, δεν έχουν στρατιωτικούς και πολιτικούς στόχους. Χτυπάνε εσένα και εμένα.
Περιπλανόμαστε παραζαλισμένοι στην ήπειρο της παγκόσμιας καπιταλιστικής κρίσης, χωρίς αποσκευές και απαντήσεις. Όταν οι έννοιες και οι ιδέες που περισσότερο ή λιγότερο αποτέλεσαν σταθερές για τη γειτονιά μας χάνονται, αναρωτιόμαστε ποιες είναι οι νέες που μας χτυπούν την πόρτα.
Πώς γίνεται μια οργάνωση που θυμίζει Αλ Κάιντα, να στρατολογεί μορφωμένα τμήματα της – άνεργης – νεολαίας, από τη Φαλούτζα ως το Παρίσι, τις ΗΠΑ και τη Βρετανία; Πού πάνε τα πετρέλαια των isis όταν μεγαλώσουν; Ποιος τα αγοράζει και τι κάνει ο Μελισσανιδης “on the side”; Πού το πάει η Ευρώπη-τιμωρός, ποιο το παρόν και ποιο το μέλλον των προσφύγων;
Και οι αντιστάσεις; Το Κομπάνι μπορεί να δείξει έναν δρόμο ενάντια στο φασισμό, ενάντια στους τυράννους; Μπορούμε να μάθουμε από τη σκληρή ομορφιά που έχει η ανυπακοή του στην υποταγή;
Περισυλλέξαμε τα ανά καιρούς κείμενα, μεταφράσεις και συνεντεύξεις του barikat για το φαινόμενο ISIS και τα παρουσιάζουμε εκ νέου. Κείμενα για τη σύγκρουσή του με τους ελεύθερους λαούς της Ροζάβα και την αξεδιάλυτη εμπλοκή του ιμπεριαλισμού στην περιοχή. Επιχειρούμε να ανοίξουμε το φάκελο του πολέμου χωρίς σύνορα που μαίνεται και να αναρωτηθούμε για όσο το δυνατόν περισσότερες από τις πλευρές και τις πτυχές του.
Γιατί το τέρας μικραίνει όταν δεν κοιτάς στη σκιά του και φοβάται όταν κατάματα το κοιτάς
barikat
ΙSIS και πόλεμος στο Ιράκ: 30 σημεία από τους Wu Ming
25 Αυγούστου 2014
Σε 30 σημεία οι Wu Ming παραθέτουν τις απόψεις τους σχετικά με τους ISIS, το πόλεμο στο Ιράκ, την ανάμειξη των ΗΠΑ, την αντίσταση των Κούρδων καθώς και τα χαρακτηριστικά της ισλαμιστικής οργάνωσης αποδομώντας έτσι τον επαναστατικό και αντι-ιμπεριαλιστικό χαρακτήρα που επιδιώκουν να προβάλουν.
Νερό κονσέρβες και σφαίρες του Barikat
14 Οκτωβρίου 2014
Ένα κείμενο του Barikat που πραγματεύεται την εισβολή του ISIS στο Κομπάνι και την αντίσταση των Κούρδων απέναντι στον ολοκληρωτισμό. Μιλά για τη κουρδική αντίσταση και για την επέλαση του ISIS που εξυπηρετεί τα σχέδια του Ερντογάν για την εξαφάνιση του κουρδικού εθνικοαπελευθερωτικου κινήματος. Ακόμη, το κείμενο θέτει ερωτήματα σχετικά με το ρόλο των ΗΠΑ στη Μέση Ανατολή σε συνδυασμό με τη ραγδαία αναπτυσσόμενη δύναμη των ISIS.
Ο Πάνος Χαρίτος στο Barikat.gr για τη Μέση Ανατολή και τις εξελίξεις στην ευρύτερη περιοχή
24 Οκτωβρίου 2014
Συνέντευξη του Barikat με το δημοσιογράφο Πάνο Χαρίτο για το φαινόμενο ISIS.Πρόκειται για μια διαφωτιστική συζήτηση σχετικά με τις απαρχές της δημιουργίας του ISIS, τα χαρακτηριστικά της οργάνωσης και τις διαφορές από άλλες ισλαμιστικές οργανώσεις. Ο Πάνος Χαρίτος αναλύει το περιβάλλον της Μέσης Ανατολής στο οποίο αναπτύχθηκε το ISIS καθώς και τον τρόπο με τον οποίο (κατά την εκτίμηση του) αναμείχθηκε η Δύση στον εμφύλιο της Συρίας ενώ δίνει απαντήσεις σχετικά με τη γρήγορη διάδοση της φιλοσοφίας του ISIS σε όλο τον ισλαμικό κόσμο.
Ο παράγοντας ISIS: Μία συζήτηση του Τάρικ Αλί με τον Πάτρικ Κόκμπερν
5 Οκτωβρίου 2014
Μία συζήτηση του Ταρίκ Αλί με τον ανταποκριτή του Independent στη Μέση Ανατολή, Πάτρικ Κόκμπερν σχετικά με την εμφάνιση και την ανάπτυξη του ISIS , το ρόλο της Δύσης στη δημιουργία του ISIS και τον τρόπο που αντιδρούν κυρίως οι ΗΠΑ για την ανεξέλεγκτη ανάπτυξη της ισλαμικής οργάνωσης. Ακόμη γίνεται λόγος για τη κουρδική αντίσταση στη Συρία καθώς και για τις κινήσεις του Άσαντ σε σχέση με τον ISIS.
Οι Wu Ming για την Αραβική Άνοιξη (Μέρος Πρώτο)
15 Ιουλίου 2013
Ομιλία του Wu Ming 1στο UNC Global Education Center , 5 Απρίλιου 2011
Η ομιλία του ο Wu Ming 1 στο Global Education Center όπου μέσα από διάφορα ερωτήματα τίθεται το ζήτημα της περιγραφής μια σύγχρονης επανάστασης με αφορμή τις εξεγέρσεις στη Βόρεια Αφρική και τη Μέση Ανατολή που έγιναν γνωστές ως η «Αραβική Άνοιξη». Σύμφωνα με τους Wu Ming υπάρχει η ανάγκη νέων «υγιών σχιζοφρενικών» αφηγήσεων για τις επαναστάσεις ώστε να μην υιοθετείται στις σύγχρονες επαναστάσεις η αφήγηση της Οκτωβριανής Επανάστασης. Στην ομιλία του ο Wu Ming 1 -ως εργαλεία για μια νέα μορφή αφήγησης –χρησιμοποιεί τη περιγραφή του Μαρσέλ Προυστ στον δεύτερο τόμο του βιβλίου Αναζητώντας το Χαμένο Χρόνο και το ποίημα του Βλάντιμηρ Μαγιακόφσκι με τίτλο Εκατόν Πενήντα Εκατομμύρια, ώστε να παρουσιάσει τον τρόπο που η ιταλική εργατική τάξη έβλεπε τη Ρωσική Επανάσταση του Φλεβάρη.
Πώς να ξεχωρίσουμε την επανάσταση από οτιδήποτε άλλο
19 Ιουλίου 2013
Ομιλία του Wu Ming 2 στο UNC Global Education Center , 5 Απρίλιου 2011
Ο Wu Ming 2 στην ομιλία του στο Global Education Center, θέτει ως ερώτημα τι συνιστά επανάσταση για το σύγχρονο κόσμο. Πιο συγκεκριμένα , με αφορμή την Άνοιξη των λαών: τι χαρακτηρίζουμε επανάσταση και πως τη ξεχωρίζουμε από οτιδήποτε άλλο; Τονίζει ωστόσο ότι για να μπει κάποιος στη διαδικασία της ενασχόλησης με τις επαναστάσεις στο σύγχρονο κόσμο πριν από οτιδήποτε πρέπει να ασχοληθεί με τα υλικά της αφήγησης -με αρκετά προσεκτικό τρόπο -ώστε η αφήγηση να καταστεί ειλικρινής και να διαχωρίσει την υγιή επανάσταση από οτιδήποτε άλλο.
Κριτική Θεωρία και Ισλαμισμός της Susan Buck-Moss
11 Σεπτεμβρίου 2013
Ένα κείμενο για την μεταποικιακή εποχή των ισλαμικών καθεστώτων. Το κείμενο θίγει τη προσπάθεια επιβολής του ενός δυτικού προτύπου ζωής στο Ισλάμ με τη ταυτόχρονη τη δαιμονοποίησή του μέσω των φονταμενταλιστικών και τρομοκρατικών χαρακτηριστικών που αποδίδονται σε αυτό. Επεξηγείται ωστόσο πως δεν είναι ορθολογιστική μέθοδος η ανατροπή ενός καθεστώτος (του ισλαμικού)με την επιβολή ενός άλλου( του δυτικού-νεοφιλελευθέρου). Ο ισλαμικός κόσμος διαθέτει πολιτικό λόγο και κινήματα που αγωνίζονται με ένα διαφορετικό τρόπο την αδικία και την ανισότητα με τις δικές του αξίες και με θεμελιώδη δημοκρατικά χαρακτηριστικά.